top of page
Writer's pictureMaya Papanastasiou

Ο ρόλος του Salesforce Administrator (Salesforce Admin)

Updated: May 20

Το Salesforce είναι αδιαμφισβήτητα η κορυφαία μοντέρνα πλατφόρμα CRM (Customer Relationship Management). Πλήρως βασισμένο στο cloud, το Salesforce επιτρέπει εύκολη πρόσβαση από οπουδήποτε υπάρχει σύνδεση στο Internet. Αρκεί ένας browser (Chrome, Firefox, Edge) ή το επίσημο Salesforce mobile app (για Android και iOS).


Η online φύση του Salesforce του επιτρέπει να είναι "ρέον", συνεχώς εξελισσόμενο, ικανό να καλύψει όλες τις ανάγκες μιας σύγχρονης επιχείρησης. Η αποτελεσματικότητα του αποτέλεσε βασικό παράγοντα στο ότι σήμερα πια θεωρείται το standard πρότυπο στο χώρο του. Αυτό, με τη σειρά του, και σε συνδυασμό με τη ανάπτυξη του ως πραγματική πλατφόρμα, οδήγησε στη δημιουργία ενός ολόκληρου οικοσυστήματος λύσεων και εφαρμογών τρίτων (apps) που πλαισιώνουν το Salesforce.


Προφανώς αυτά είναι θετικά χαρακτηριστικά, αλλά σημαίνουν και πως για να μπορεί μια επιχείρηση να εκμεταλλευτεί την επένδυσή της Salesforce στο έπακρο θα πρέπει να γνωρίζει τις δυνατότητες που μπορεί να της παράσχει. Αυτό το ρόλο αναλαμβάνει ο Salesforce Administrator.


Τι είναι ο Salesforce Admin;

Ο Salesforce Administrator αποτελεί το πρόσωπο της πλατφόρμας Salesforce. Είναι ο "μεσάζοντας" ανάμεσα στο software, το ανθρώπινο δυναμικό, τα παρεχόμενα προϊόντα/υπηρεσίες, και τον ψηφιακό "ιστό" που τα ενώνει.


Στα πλαίσια μιας επιχείρησης, ένας Salesforce Administrator παίζει κεντρικό, αλλά και υποστηρικτικό ρόλο. Χάρη στα εργαλεία που του παρέχει η πλατφόρμα Salesforce, μπορεί να βοηθήσει τους υπόλοιπους εργαζόμενους στην εργασία τους, να βελτιστοποιήσει τις ψηφιακές διαδικασίες λειτουργίας της επιχείρησης, διαχείρισης πόρων, δυναμικού, συνεργατών, και πελατών, αλλά και να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα τους.


Οποιοσδήποτε μπορεί να μάθει να χρησιμοποιεί το Salesforce, μα επίσημα ο όρος "Salesforce Administrator" προϋποθέτει την παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων και συνοδεύεται από σχετικές πιστοποιήσεις.


Τι κάνει ένας Salesforce Admin;

Ο ρόλος του Salesforce Administrator μπορεί να είναι απαιτητικός, αφού ιδανικά προϋποθέτει όχι μόνο συγκεκριμένες γνώσεις, αλλά και ικανότητες.

  • Ένας αποτελεσματικός Salesforce Administrator χαρακτηρίζεται από ακόρεστη γνώση για συνεχή μάθηση και εξέλιξη, ώστε να μπορεί να εντρυφήσει στις συνεχώς επεκτεινόμενες δυνατότητες της πλατφόρμας Salesforce και να τις ενσωματώσει αρμονικά στην καθημερινότητα της επιχείρησης.

  • Μπορεί να "βλέπει το δάσος" και να εστιάζει "στο δέντρο": να διαχειρίζεται σεβαστή μάζα δεδομένων για κάθε πτυχή της επιχείρησης, των προϊόντων/υπηρεσιών, των εργαζόμενων, και των πελατών, αλλά και να εντοπίζει ανάμεσα τους, αναγνωρίζει, και εκμεταλλεύεται αυτά που μπορούν να οδηγήσουν σε βελτιστοποίηση ή και πλήρη αυτοματοποίηση διαδικασιών.

  • Έχει εξαιρετικές ικανότητες επικοινωνίας, ώστε να μπορεί να αναγνωρίζει τις ανάγκες των συνεργατών του, να τους βοηθά στη χρήση της πλατφόρμας Salesforce, αλλά και να δημιουργεί εκπαιδευτικό υλικό για αυτήν. Παράλληλα, να την διαμορφώνει και προσαρμόζει για να τους διευκολύνει και παράσχει χρήσιμα εργαλεία, για παράδειγμα μέσω της δημιουργίας νέων πεδίων, τύπων καταχωρήσεων, σελίδων, πινάκων, και αναφορών, μα και επεκτείνοντας την πλατφόρμα με νέες εφαρμογές.


Τυπικά, στις αρμοδιότητες ενός Salesforce Administrator εντάσσονται:

  • Η συντήρηση της πλατφόρμας.

  • Η διαχείριση λογαριασμών χρηστών και ρόλων.

  • Η διαχείριση περιεχομένου.

  • Η εκπαίδευση και παροχή βοήθειας σε χρήστες.

  • Η εξασφάλιση ευθυγράμμισης της πλατφόρμας με τις ανάγκες συμμόρφωσης και τις πολιτικές της επιχείρησης.

  • Η ανάλυση δεδομένων και η δημιουργία αναφορών (reports) και γραφημάτων (dashoboards).

Χάρη στη μοναδική σφαιρική οπτική του ψηφιακού τμήματος των διαδικασιών και αναγκών μιας επιχείρησης που του παρέχει το Salesforce, μπορεί επίσης να εντοπίζει και αναγνωρίζει ελλείψεις και προβλήματα, για τα οποία και να προτείνει και δημιουργεί νέες λύσεις.


Είναι απαραίτητος ένας Salesforce Admin;

Σε μικρού μεγέθους επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν μόνο τμήμα των δυνατοτήτων του Salesforce, ένας εργαζόμενος μπορεί να αναλάβει και μερικά χρέη Salesforce Admin στην πλατφόρμα . Πρακτικά, ακόμα και χωρίς μεγάλη εξειδίκευση σε αυτό, το Salesforce μπορεί να αποδειχθεί ένα χρήσιμο εργαλείο στην καθημερινότητα μιας επιχείρησης.


Ένας πιστοποιημένος Salesforce Administrator, όμως, έχοντας γνώση του εύρους δυνατοτήτων και εξοικείωση με το οικοσύστημα της πλατφόρμας, μπορεί να "ξεκλειδώσει" το πλήρες δυναμικό της με αποδοτικούς αλλά και πρωτότυπους τρόπους.


Σε ακόμα πιο προχωρημένο επίπεδο, ένας Salesforce Administrator γνωρίζει πώς να αναπτύξει νέες λύσεις από το μηδέν χρησιμοποιώντας αξιοποιώντας εσωτερικές εφαρμογές όπως ο Platform App Builder. Έτσι, εκτός από την ενδόμυχη γνώση των λειτουργιών που παρέχει εξαρχής το Salesforce, μπορεί και να το βελτιώσει και επεκτείνει, προσαρμόζοντας το απόλυτα στις εξειδικευμένες ανάγκες της επιχείρησης.


Υπηρεσίες εκπαίδευσης από τη Robin


Στη Robin Consulting προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες εκπαίδευσης για νέους Salesforce Administrators. Μέσω μιας σειράς εξατομικευμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων Salesforce, προσφέρουμε στον System Admin σας την απαραίτητη τεχνική εξειδίκευση και ουσιαστική πρακτική εμπειρία για να αναλάβει τη διαχείριση της πλατφόρμας στον οργανισμό σας.

Comments


bottom of page